Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Tuesday, July 28, 2009

Ku telusuri jalan berduri…


Air mataku kian melimpah-limpah, bila kuterus menghitung dosa-dosa yang kian membungkus hati..ku terus-terusan muhasabah diri yang kian lemah bila terkenangkan dosaku..aku tak tahu bila lah waktu hidupku kan berakhir sedangkan masih banyak tugas yang diamanahkan padaku dihadapan sana..
Jalan yang kutelusuri penuh duri, makin menyengat sakitnya bila duri-duri itu menembusi kaki ku disepanjang perjalanan.. kadang ku cuba kuatkan hati walau jasadku sudah tidak tahan menahan panahan duri itu, kadang kucuba berhenti sebentar mencabut duri-duri yang melekat namun bekas-bekas tetap masih ada..
Ya Allah, Engkau kuatkan dan tabahkan aku menyelusuri jalan ini..aku hamba lemah dan hina, ku perlukan bantuan dariMu..



Air mataku makin deras, setiap butir-butir kaca itu kusapu longlai..jikalaulah air mata ini boleh menebus dosa-dosaku yang ibarat pasir dipantai..ku mohon kasih sayangMu ya Allah, kerana ku yakin kasih sayangMU melebihi akan kemungkaranMu..
Tak mungkin aku bisa begitu sempurna untuk mencintaiMu, sedangkan ku hanya insan biasa..namun kucuba meraihnya walaupun langkahku amat perlahan..
Mungkin kah Engkau akan memberiku cintaMu yang agung itu?? Ku tahu ku tak layak..namun ku mendamba akan perhatianMu akan diriku..sekurang-kurangnya Engkau menoleh kearahku walaupun sesaat..

Dalam ku menyelusuri jalan yang penuh duri ini, pertolongan hanya kusandarkan padaMu..ku tahu jalan ini jalan menujuMu..ku ingin sekali bertemu denganMu..
Air mata makin deras membasahi pipi..kumerenung sedikitnya zikirku pada hari-hariku yang panjang..sedikitnya waktu yang kuluangkan untuk ku berbicara denganMu, sedikitnya masa yang kuluangkan untuk meluahkan segala masalah dan merintih padaMu..

Hatiku masih merayu-rayu memohon ampun dari Tuhanku..
Hatiku terus-terusan mengharap maaf dan ampun dari Tuhanku..
Hatiku memohon agar Tuhanku beri kekuatan dalam menyelusuri jalan ini walau duri-duri itu tidak pernah berputus asa member panahan bisanya untuk sesiapa yang ikut sama menyelusuri jalan ini..

Hati ini makin berharap..
Ketika semesta sedang bertasbih padaNya..

No comments:

Post a Comment

"..Thanks for your concern. I appreciate that.."