Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Saturday, April 24, 2010

~Aku begitu cemburu~(T_T)



Subhanallah walhamdulillah wala ilahaillah...
Tubna ya Allah
Waraja’na ya Allah
Wanadimna
Ya Allah..

Allah
Ya Allah


Sayu kedengaran,
kalimah mensucikan Allah,
Mensyukuri nikmatNya,
Dan mengesakannNya...
Serta...
Mencair jiwa yang keras memohon ampunan dariNya...

Malam yang sungguh dingin...
Membawaku kedalam lautan alam semesta...
Pandangan mata hatiku melebihi pandangan mata kasarku...
Dalam hati mengucap syukur yang tak terhingga...
Kerana membawaku dalam dakapan kasih dan cintaNya...
Dalam waktu yang tidak ku jangka...

Kuraih kasihNya,
Ku gapai Nur Nya..
Agar aku sentiasa berada dalam dakapan Rahmat Nya...
Dan berlindung dalam naungan redho Nya...
Berteduh dalam lembayung barokah Nya...
Sehingga aku tenggelam dalam lautan cinta Nya yang agung...
Sungguh...
Diriku tidak layak...justeru ku sangat cemburu..

Saat malam gelap,
aku berada dalam lautan alam yang luas..
ditemani jiwa yang kesepian ...
meneroka ciptaan Maha Agung...
aku cemburu...



aku cemburu melihat bintang...
setiap manusia yang melihatnya...
pasti tersenyum...
pasti lenyap gundah di hati...
dan pasti bahagia lantas bersyukur kepada ilahi...
kerana setiap kerlipan cahayanya itu...
terpantul kalimah Allah yang esa...
tidak pernah lelah mengerlipkan cahaya nan indah...
demi kecintaannya pada Rabbnya...



aku cemburu melihat bulan...
setiap yang melihatnya...
pasti berbunga rasa di hati...
manusia saling rindu merindui tatkala melihat keindahan sinarnya bulan...
kerana setiap pancaran cahaya itu...
menyinar kalimah Allah yang esa...
tidak pernah lelah memancarkan cahaya di malam yang kelam...
menyinari pelusuk alam...
demi kecintaannya kepada Rabbul izzati...

aku cemburu melihat pohonan...
tika ditiup angin..
sentiasa berlagu indah...
daunnya menari-nari bahagia...
sehingga setiap mata yang memandang turut terhibur...
hati yang dilanda ombak turut menjadi tenang ...
kerana setiap lagu yang dinyanyikan itu...
tersembunyi kalimah ilahi...
mengagungkan Nya...
mengesakan Nya...
kerana cintanya kepada Rabbul a’lamin...

aku juga cemburu dengan jantungku...
walaupun ia terletak di dalam jasadku...
tetapi setiap nadi yang berdenyut sentiasa menyebut “ Ya Rabb, Ya Rabb”...
sedangkan diriku...
terlalu sedikit mengingati Mu...
maafkan diriku..
hamba Mu yang lemah lagi hina...
aku turun dari nakhoda..
setelah meneroka di lautan alam...
aku memanjangkan doaku...
aku memanjangkan sujudku...
air mata terus gugur...
satu persatu...
aku ingin tenggelam...
dalam lautan cinta Mu...
agar dapat mengikis...
dosa dan noda yang berkarat dalam hatiku...
air mata terus gugur..
memohon kekuatan...

No comments:

Post a Comment

"..Thanks for your concern. I appreciate that.."