Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Saturday, March 28, 2009

Bila Hati bersuara....



Akan ku genggam Hidayah-Mu…
Ya Allah, aku pernah sekali berpaling padaMu, kerana aku telah putus asa dari rahmatMu…
Aku terasa beratnya ujian yang kau timpakan padaku, dan tidak yakin akan pertolonganMU..



Ya Rabbul Izzati, aku bersyukur kerana Kau masih lagi sayang padaku walaupun aku telah meninggalkan jalanMu..telah jauh aku maninggalkan sahabat-sahabatku yang sama-sama berjuang demi Islam…aku rasa seronok dengan kenikmatan dunia, malahan lupa akan akhirat dan azab yang menatiku kelak..
Ya Allah,engkau telah memberiku peluang kedua, kerana kasih sayangMu melebihi akan kemurkaanMu. terima kasih Ya Allah..
Tapi, disaat ku lemah akan ujianMu, Kau bantulah aku, berilah ku kekuatan agar aku tidak jatuh tersungkur lagi…
aku takut kehilangan hidayah yang kau pernah beri padaku…kekalkan lah aku pada jalanMu,engkau berilah aku kesempatan untuk terus berjihad pada jalanMu sebelum engkau aku kembali ke sisiMu..
Janganlah engkau Tarik hidayahMu yang kau pernah beri dulu…
Aku rasa sunyi dan kosong tanpaMu…
Aku tidak sanggup mufaraqah dari jalanMu walaupun aku insan yang lemah, kadang tidak tahan akan ujian yang kau beri..
Aku masih ingin terus berada pada jalan tarbiyahMu…kerana kupernah berjanji untuk mewakafkan diri ini hanya untukMU, hanya engkau saja yang layak…
Ya Allah, aku akan terus menggenggam hidayahMu, selagi aku mampu untuk berjuang lagi padaMu sehingga akhir hayatku…
Ya Allah, aku hanya berharap padaMU…

No comments:

Post a Comment

"..Thanks for your concern. I appreciate that.."